11. Juli 2011

Hedef belirlemek

Bismillah
Elhamdulillah
vessalatu vesselam ala Rasulullah
Degerli kardeslerim,
hedef belirlerken öncelikli yapilmasi gereken, islerimizin basinda, mübarek Kur'an-i Kerim'e danismak olmalidir, zira ALLAH bizlere sayisiz firsatlar sunmaktadir. Evimizde yeni aldigimiz mobilyanin kullanma kilavuzuna bakiyoruz, veya yemek yaparken, tarife bakarak yapiyoruz öyle degil mi?
Kur'an'da kissalar halinde sunulan ibretlik hayatlar, bizlere birer örnek babinda önümüze konuluyor. Herkes, ama herkes kendini bir yerde bulacaktir Kur'an-i Azimüssan'da. Bunun yaninda Rasulullah (asm)'in, Sahabe Efendilerimizin hayatlarinda örnekler saymakla bitmez. Biz en azindan kendimiz icin Kur'an ve Sünnet Eczanesinde ihtiyacimiz olan ilaclari bir bir arastirip, en uygun ilaci kullanmak durumundayiz. Bizleri yaratan ALLAHIMIZ elbette yarattigi varliklari caresiz, sahipsiz, yalniz birakmamistir, hicbir zaman, hicbir yerde Mü'minler ümitsizlige kapilmamis, her defasinda bir cikis yolu bulmustur. Hele bu kaynak ALLAH'in bizlere sundugu kaynak olursa, daha ne isteriz? ALLAH (cc) yardim ederse, destek olursa, karsimiza ölüm bile ciksa, elhamdulillah deriz.

Simdi geliyorum sizlerle paylasmak istedigim Ayet-i celilelere:
Ibrahim Suresi'ni sizlere hatirlatmak isterim. Ibrahim (as) öyle bir babalik örnegi olarak önümüze cikiyor ki, okudugunuzda, bir baba, veya bir anne olarak Islam'in, yani ALLAH'a teslimiyetin, ne gibi sormluluklar getirdigini daha iyi anliyorsunuz.

Bir baba, veya anne olarak yapmamiz gereken nedir o halde?

Ayet, ayet bir göz atalim:

35) Hani İbrahim demişti ki: "Rabbim! Bu şehri güvenli kıl, beni ve oğullarımı putlara tapmaktan uzak tut."

- Yasadigimiz sehrin güvenli olmasini istemek, kendimizi ve cocuklarimizi sahte ilahlardan uzak tutmak*

36) "Rabbim! Çünkü o putlar insanlardan birçoğunu saptırdılar. Artık kim bana uyarsa o bendendir. Kim de bana karşı gelirse şüphesiz sen çok bağışlayan, çok merhamet edensin." 
-  Kendimize ALLAH'tan baska ilahlar edinirsek, SAPITIRIZ (ALLAH muhafaza)*

37) "Rabbimiz! Ben çocuklarımdan bazısını, senin kutsal evinin (Kâbe'nin) yanında ekin bitmez bir vadiye yerleştirdim. Rabbimiz! Namazı dosdoğru kılmaları için (böyle yaptım). Sen de insanlardan bir kısmının gönüllerini onlara meylettir, onları ürünlerden rızıklandır, umulur ki şükrederler." 
- Cocuklarimizi kible yürekli yetistirmek, ve kendimizi her an Kabe'nin yaninda yasiyormus gibi düsünmek.*

38) "Rabbimiz! Şüphesiz sen, gizlediğimizi de, açığa vurduğumuzu da bilirsin. Yerde ve gökte hiçbir şey Allah'a gizli kalmaz."
- Gayretlerimizde aciz oldugumuzu her zaman ifade ederek, ALLAH'a yalvarmaliyiz.*

39) "Hamd, iyice yaşlanmış iken bana İsmail'i ve İshak'ı veren Allah'a mahsustur. Şüphesiz Rabbim duayı işitendir."
- Ve yüceler Yücesine Hamd etmek. Cünkü O, bizleri aciz iken riziklandiran, nimetlendiren ALLAH'tir.*

40) "Rabbim! Beni namaza devam eden bir kimse eyle. Soyumdan da böyle kimseler yarat. Rabbimiz! Duamı kabul eyle."
-  Hic durmadan O'na yönelmek, ve Ondan istemek, hem de sadece kendimiz icin degil, bizden sonrakiler icin de. Gercek samimiyet budur ancak. Kendimizden sonrakileri de ALLAH'a kul olmalari icin calismak, ugrasmak, cihad etmektir.*

41) "Rabbimiz! Hesap görülecek günde, beni, ana-babamı ve inananları bağışla."
- Hesap verilecek, ve umut edilecek yer sadece yerler ve gökler Rabbi'dir.*

RABBIMIZ bizleri bu duaya bagli kalanlardan eylesin.
"amin"

velhamdulillahirabbilalemin.

* Editör

Aziz Yoldaşım

Mukaddime 'Oku, Anla ve Yaz!'  - Peki, nasıl okuyayım? Nasıl anlayayım? Nasıl yazayım? 'Yaratan Rabb’inin adıyla Oku, y aratan R...