16. November 2006

Hazreti Ömer halife ama...

Hazreti Ömer (Radiyallahu anhu) Peygamberimiz
(Sallallahu aleyhi vesellem)'in hilafet makamina
geçince kendinde çok büyük bir üzüntü görüldü.
Arkadaslari sordular:

- Sen Resulullah'in makamina geçtin buna sevinmen
lazim halbuki üzülüyorsun bunu bize anlatirmisin?
Hazreti Ömer (Radiyallahu anhu) su cevabi verdi:

- Allahu Teala benim hakkimda bir çok ayetler söyledi
ve Peygamberimiz (Sallallahu aleyhi vesellem) «Benden
sonra peygamber gelse Ömer gelirdi» (Mir'at-i Kainat,
Cild 1, Sayfa: 671; Sünen-i Tirmizi, Cild 6, Hadis No:
3931) gibi hadisler söyledi. Nihayet bende bir insanim
bir hata yaparim benim hatami düzeltip bana söylemek
isteyenlere sus, sen Ömer'den büyük müsün? Onun
hakkinda Peygamberimiz (Sallallahu aleyhi vesellem)
söyle söyle övdü, sen kim oluyorsun da ona akil
veriyorsun derler söyletmezler, kimse söylemeyince
bende helake giderim diye korkuyorum dedi. Ashabin
içinden bir zat:

- Ya Ömer! Ben Resulullah'i gördüm ve yaptiklarini çok
iyi biliyorum. Sevmediklerinide biliyorum. Sen
Resulullah'in gidisatindan ayrilirsan ilk defa seni
gizli tenha bir yere çeker güzellikle söylerim.
Resûlullah söyle söyle der, söyle söyle yapardi. Sen
onun aksini söylüyor aksini yapiyorsun derim,
düzelirsen kabul edersen ben davamdan vaz geçerim,
eger düzelmeyip ayni devam edersen bu sefer en
sevdigin arkadaslarin cemaatinde meclisinde senin en
agirina gelecek bir lisan ile konusurum. Düzelirsen ne
ala yine fikrimden vaz geçerim düzelmezsen belinden
kilici bir karis kadar çekti ve; «Sen Ömer olmazsan
kim olursan ol vallahi seni bu kiliçla düzeltirim»
dedi. Hazreti Ömer (Radiyallahu anhu) ayaga kalkti o
sahabeyi kucakladi sarildi ve gözlerinden öptü.


Aziz Yoldaşım

Mukaddime 'Oku, Anla ve Yaz!'  - Peki, nasıl okuyayım? Nasıl anlayayım? Nasıl yazayım? 'Yaratan Rabb’inin adıyla Oku, y aratan R...